Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Nisan 2012 Perşembe

Cake Pop Tarifi



Sonunda cake pop tarifimle karsinizdayim:) Sozu cok uzatmadan hemen tarife geceyim:

Malzemeler:

Onceden pisirilmis agiz tadiniza gore bir kalip kek (ben bu tarifte kakaolu kek kullandim. Bir kalip kekten yaklasik 40-50 kadar cake pop cikiyor)

Keki yumusatmak icin bir kac yemek kasigi sutle cirpilmis krem santi (ben bazen erimis cikolata, nutella da ekliyorum ekstra tat versin diye)

Cake poplari kaplamak icin candy melts veya (Michaels'tan renk renk elde edebilirsiniz)
Turkiyedekiler icin bir iki paket Dr.Oetker'in Glazur Cake Icing'i (istege gore siyah-beyaz)

Lolipop cubuklari ve pasta susu

Yapilisi:


Malzemelerinizi hazirlayin ve bir borcamda onceden pisirdiginiz keki elinizle iyice ufalayin. Ben bu seferlik kekimin sadece 1/3'unu kullandim cunku dedigim gibi tam bir kekten oldukca fazla miktarda cake pop cikiyor. Kullanmadiginiz keki buzluga atip istediginiz zaman tekrardan kullanabilirsiniz.


Ufaladiginiz hamura yumusakligina gore yavas yavas bir kac kasik krem santi ekleyin, yogurun. Kekiniz ayni resimdeki gibi kurabiye hamuru kivamina gelecektir.



Kek hamurunuzdan ceviz buyuklugunde toplar yapin. Toplariniza iyi sekil vermeye calisin cunku azicik bir puruz bile belli oluyor toplari cikolatalara batirinca. Toplarinizi yagli kagitla kapli tepsiye dizdikten sonra buzdolabinda en az 15-20 dk kadar bekletin.


Bu arada candy melt'lerinizi veya glazur cake icing'inizi benmari usulu eritin.Eger erittiginiz cikolata cok yogunsa icine bir iki tatli kasigi sivi yag koyun ve karsitirin. Benim ilk denemelerim gibi sut veya su koymayin !:)
Ben bu seferlik pembe ve kahverengi candy meltleri tercih ettim. Turkiyedeki arkadaslar beyaz cake icing'lerine cok az gida boyasi katabilirler degisik renk elde etmek icin.


Cubugunuzu erittiginiz candy melt'e batirin.


Hemen ardindan cubugunuzu kek toplarinizin yarisina kadar sokun.


Bu islemi butun kek toplarina uyguladiktan sonra keklerinizi buzdolabinda en az 15- 20 dk kadar bekletin ki cubuklar toplara iyice yapissin.


Buzdolabindan cikardiginiz toplari teker teker erimis candy meltlere batirin. Yalniz bu islemi dikkatlice ve hizlica yapmaniz gerekiyor.



Kek toplarinizdaki fazlalik olan ekstra erimis cikolataya hafifce elinizle silkeleyin. Akinca toplarin sekli bozuluyor cunku. Eger pasta susu ile suslemek iztiyorsaniz bu islemi cake pop'lariniz donmadan yapin sonra yapismiyor cunku.


Cake poplarinizi susledikten sonra sert bir zemine (Styrofoam veya kopuk olabilir ) dik olarak oturtturun ve donmalarini bekleyin. Eger farkli bir renkle cizgiler yapmak isterseniz cake poplariniz donduktan sonra farli bir renk kullanarak en ince uclu krema posetiyle sekiller verebilirsiniz. Cake poplarinizi hemen buzdolabina koyun, soguk servis yapin ve afiyetle yiyin:)