Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 Nisan 2012 Cumartesi

Döndürme



Uşak yoresine ait bu boregi ilk defa Kevser teyzenin elinden yedik ve cokk begendik. Cıtır çıtır olan bu boregi ben de denedim ve cok begendim iste tarifi:

Malzemeler:

Hamuru icin:
4 su bardagi un
1 tatli kasigi tuz
1 cay bardagi sut
1 cay bardagi sivi yag
yarim limon suyu
su (hamuru kulak memesi kivamina getirinceye kadar- ben 1 su bardagi kadar kullandim)
1 yemek kasigi yogurt (uzerine)

Ic Malzemesi:
500 gr ispanak (Ben yikanmis ve temizlenmis bir poset ispanak kullandim. Yaklasik 220 gr.lik)
1 orta boy sogan
beyaz peynir veya cokelek (1 cay bardagi kadar)
karabiber
pul biber

Yapilisi: Orta boy sogani kucuk kareler seklinde dograyip 1 yemek kasigi sivi yagda soganlari kavurun. Icine kara biberle pul biberi ekleyin.



Ispanaginizi temizleyip yikadiktan sonra kesin ve derin bir kaba koyun. Uzerine peynir ve soganli karisi ekleyip karistirin.

Boregin Yapilisi:
Unu derin bir yogurma kabina alin ve yag, sut, tuz ve limon suyunu ekleyin.
Suyu da yavas yavas ekleyerek kulak memesi kivaminda ele yapismayan bir hamur elde edin.


Yogurdugunuz hamuru iki esit parcaya bolun. Bir tanesini hafif un ile tepsi buyuklugunde acin.


Actiginiz hamurun tam ortasina bir kase kapatin ve hamurunuzu sekiz esit parcaya bolun.



Her bir parcaya bir yemek kasigi kadar sivi yag koyup yagi iyice her tarafa yayin. Parcalari ust uste kapatin.


Hamurunuzu bu sekilde tamamen kapatiktan sonra ikinci hamura gecin ve ayni islemi uygulayin. Ikinci hamuru da ayni isleme tabi tuttuktan sonra ilk hamuru alin ve oklava yardimiyla yagli hamurunuzu tepsi buyuklugunde acin. Hamur cok yagli oldugu icin ellerinizle bastirarak da hamurun acilmasina yardimci olabilirsiniz.

Actiginiz birinci hamuru tepsiye yayin ve uzerine ispanakli harcinizi yayin. Uzerine actiginiz ikinci hamuru kapatin ve boregin uzerine onceden hazirladiginiz 1 yemek kasigi sivi yag- 1 yemek kasigi yogurt karisimini surun. 200C/400F derece firinda boreginiz kizarincaya kadar pisirin. Sicak servis yapin. Afiyet olsun...