Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 Temmuz 2012 Salı

Damalı Pasta




Hem tadi hem goruntusuyle tadanlardan tam not olan bu pastayi uzun suredir yapmayi planliyordum. Bir vesileyle yaptim, cok memnun kaldim ve sizlerle paylasmak istedim.


Kekimin ve cikolata sosumun tarifini daha onceden Damalik Kek postumda yayinladigim icin onlari tekrardan yazmayacagim. Onun yerine bol bol resim koyup pastayi adim adim nasil yaptigimi sizlerle paylasmak istedim.
Damali Kek tarifime burdan ulasabilirsiniz:


Kek hamurunuzu hazirladiktan sonra yarisini yuvarlak bir tepsiye bosaltin. (tepsinin altina parchment paper koyup yaglamayi unutmayin.)  Diger yarisina 1,5 y.kasigi kakao kayup ayni ebattaki yuvarlak tepsinize bu kakaolu kek hamurunuzu dokun ve keklerinizi guzelce pisirin. Kekleriniz oda sicakligina geldikten sonra keklerinizi buzdolabinda yarim saat kadar daha sogutun. (Boylece kekinizi dagilmadan guzelce kesebileceksiniz)



Bir cay bardagi kullanarak keklerinizin tam ortasini cikartin ve bu daireleri kenara koyun.
Uygun ebatta bir kase kullanarak keklerinizden simit seklindeki parcalari cikartin.
islem tamamlandiktan sonra elinizde 12 parca kek olacak


Servis yapacaginiz tepsiye sade kekin en dis kismini yerlestirin.
Kekin ic kismina bicak yardimiyla biraz frosting surun ki ikinci parcayi ic kisma oturttugunuzda kekler birbirini tutsun.
Bir boy kucuk kakaolu, simit seklinde keki yerlestirin, tekrar ic kisma frosting surun.
En son kucuk kestiginiz sade keki yerlestirin ve ilk kata onceden hazirladiginiz soguk cikolatali puding surun. (Ben instant puding kullandim)


Ikinci kati dosemeye bu sefer en buyuk boy kakaolu kek parcanizla baslayin. Kremayi surdukten sonra sade orta boy kekinizi ve en son kucuk boy kakaolu kekinizi yerlestirin.
Ikinci kati da kakaolu puding ile kaplayin.

Bu islemi her dort  katta da uygulayin. Unutmayin her kati bir onceki katin tersine doseyeceksiniz. Bir onceki kata kakaolu kekle baslamissaniz sonraki kata sade kek ile baslayacaksiniz.


4 kati bu sekilde tamamladiktan sonra kekinizin bir nevi kusurlarini kapatmak icin cok az pudingle etrafini sivayin. Unutmayin bu islemi sadece kekimizin acik yerlerini kapatmak icin kullaniyoruz.

Bu islemden sonra kekinizi dolapta yarim saat bekletin ve ustune krema ile hazirladiginiz nefis cikolata sosunuzu surun. Buzdolabinda kekinizi dinlendirdiktan sonra sevdiklerinize ikram edin. Eminim cok guzel yorumlar alacaksiniz:)
Hepinize afiyet olsun!