Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Haziran 2012 Pazartesi

Simit Tarifim




Turkiye'deyken onemini fark edemedigim fakat Amerika'ya geldikten sonra en cok ozlemini duydugum tatlardan biriydi simit. Hal boyle olunca ben de simit tarifi arayislarina girmistim. Tarifim aslinda benim pek cok sey icin kullandigim hamur tarifim. Pide, pizza, ekmek yapiminda hep bu tarifi kullaniyorum ve cok sukur beni hic utandirmiyor. Yogurma islemi icin ben ekmek makinemi kullaniyorum. Sizin yoksa yogurma islemini siz kendinizde yapabilirsiniz. Eminim siz de cok memnun kalacaksiniz:)

Malzemeler:

1 su bardagi + 2 yemek kas. ilik su

2 yem. k. sivi yag

2 yem. k. toz seker

3 su bar. elenmis un

1 tatli kasigi kuru maya

1 tatli kasigi tuz

Ayrica

Susam

3 yem. k. pekmez (pekmezin kivamini su ile biraz inceltin (1-2 yem.k) )

Yapilisi: Ilik suyun icine seker ve kuru mayayi ekleyin soyle bir karistirip mayanin biraz kabarmasini bekleyin. Unu eleyip derin bir kaba koyun. Havuz yapip ortasina yagi, tuzu ve su maya karisimini ekleyin. Guzelce yogurun. Ele cok yapimayan yumusacik bir hamur elde edeceksiniz. Kabinizin ustunu kapatin ve hamurunuzun guzelce kabarmasini bekleyin.



Hamurunuz kabarinca hamurunuzu 4 esit parcaya bolun. Daha sonra da her bir parcayi ikiye bolun. Ust resimdeki gibi bu parcalari uzunlamasina elinizle acin. Ust ucundan birlestirerek bu iki parcayi birbiri etrafinda sarin ve pekmezinizin icine batirin.



Pekmezden cikarttiginiz hamurunuzu direk olarak susama iyice bulayin ve yaglanmis kagitla dosenmis tepsinize simidinizi guzelce yerlestirin. Diger simitleri de ayni isleme koyduktan sonra bu pismemis simitleri bir 10 dk kadar daha tepside dinlendirin.



Onceden isittiginiz firinda simitlerinizi guzelce kizarincaya kadar pisirin.  Sicak sicak ayran veya cayla ikram edin:):)